کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک
کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک
  1. شما اینجا هستید:  
  2. خانه
  3. کارشناس رسمی دادگستری

بررسی عوامل موثر در تعیین عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و تاثیر آن بر تصادفات از سوی کارشناس رسمی دادگستری ترافیک

توضیحات
نوشته شده توسط: Super User
بازدید: 1037

با توسعه‌ی زندگی شهری و پیشرفت علم و تکنولوژی، میزان تعداد خودروها در شهرها روز به روز در حال افزایش می‌یابد و این موضوع مشکلات کوچک و بزرگ زیادی را با خود به همراه داشته است. مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، ترافیک، تصادف و ... که باعث شده مردم مبالغی را تحت عنوان عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک پرداخت نمایند.

بسیاری از افراد نیز برای دور زدن عوارضی‌ها تخلفاتی را مرتکب می‌شوند که در بسیاری از موارد منجر به تصادف می‌شود که این تصادفات توسط کارشناس رسمی دادگستری تصادفات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با توجه به ارتباط این دو بحث کارشناسان ما همواره در خصوص این طرح‌ها به اظهار نظر و مشورت با نهاد‌های مختلف پرداخته تا از بروز این مشکلات جلوگیری نمایند.

به دلیل توسعه و پیشرفت غیرقابل کنترلی که بیان گردید، بسیاری از مدیران شهری به این فکر افتاده‌اند تا با ارائه‌ی روش‌های مختلف حجم آلودگی هوا و ازدحام شدید خودرو در کلان‌شهرها را کاهش دهند. یکی از اقدامات صورت گرفته، گسترش و فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو است که در کشور ما هم خوشبختانه در سالیان اخیر این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اتفاقات مثبتی را به دنبال داشته است. با این حال هنوز هم معضل ترافیک و ازدحام خودروها یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در کلان‌شهرها به حساب می‌رود که باید رفع و رجوع گردد.

ترافیک و تراکم خودروها و دیگر وسایل نقلیه مشکلات دیگری را هم  به دنبال دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها‌ تصادف است که برای هر راننده‌ای با هر وسیله‌ی نقلیه‌ی ممکن است رخ بدهد.

برپایی برنامه‌ی طرح ترافیک یکی از اقدامات خوب و موثر صورت گرفته جهت مقابله با معضل ترافیک می‌باشد.

 طرح ترافیک که اصطلاحاً به آن طرح زوج و فرد هم می‌گویند، طرحی است که براساس آن ماشین‌هایی با شرایط خاص در زمان‌های خاصی نمی‌توانند از برخی مناطق عبور و مروری داشته باشند و برای عبور باید عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک را پرداخت نمایند.

قاعدتاً عوامل مختلفی می‌تواند در کاهش یا افزایش عوارض فوق تأثیرگذار باشد که برای یافتن اطلاعات دقیق در مورد آن باید با یک کارشناس با دانش مشورت نمود. به طور کلی برخی عوامل موثر در تعیین عوارض در محدوده طرح ترافیک عبارتند از :

  • داشتن معاینه فنی
  • نوع معاینه فنی
  • زمان تردد
  • برخورداری از شرایط ویژه مثل معلولیت
  • قرار داشتن محل سکونت در محدوده طرح ترافیک

و...

از تیرماه امسال نام طرح ترافیک از طرح زوج و فرد به طرح کاهش آلودگی هوا تغییر نام پیدا کرد و یکی از تغییرات صورت گرفته در تعیین عوارض تردد در محدوده ترافیک، اعمال مزیت داشتن معاینه فنی برتر می‌باشد. معاینه فنی برتر باعث کاهش میزان هزینه پرداختی تردد در محدوده طرح ترافیک در هر روز می‌گردد لذا باید آن را خیلی جدی گرفت. مطمئناً مشورت با یک کارشناس مجرب می‌تواند اطلاعات بیشتری در مزیت داشتن معاینه فنی برتر در مقایسه با نوع عادی آن را در اختیار فرد قرار می‌دهد.

به یک نکته مهم هم در برآورد عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک بایستی توجه داشت و آن هم این است که چنانچه خودرو و یا هر وسیله نقلیه‌ی دیگری در طور یک روز، چندین بار به وسیله‌ی دوربین‌ها مشاهده گردد، معیار برای محاسبه هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک، نخستین ورود و آخرین خروج می‌باشد.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در تعیین عوارض طرح ترافیک موضوع زمان تردد می‌باشد. وقتی یک وسیله نقلیه یک بار در روز بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در محدوده طرح ترافیک تردد نماید و حرکتش توسط دوربین‌ها ثبت گردد، در مقایسه با حالتی که یک بار در روز و قبل از ساعت 10 صبح و 4 عصر تردد داشته باشد، هزینه‌ی کمتری را پرداخت خواهد کرد.

در صورتی هم که وسیله‌ی نقلیه چنین بار بخواهد در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باد، تفاوت در تخمین هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک به همان صورت قبل خواهد بود.

قرار داشتن محل سکونت در محدوده طرح ترافیک به عنوان یکی از عوامل موثر در تعیین عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک موجب کاهش هزینه و تخفیف می‌گردد. در حقیقت افرادی که محل زندگی‌شان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد، به طور طبیعی این حق را دارند که هزینه‌ی کمتری را در مقایسه با دیگران پرداخت نمایند. همچنین افراد دارای معلولیت، تاکسی‌ها، آژانس‌ها و وانت‌ها هم از تخفیفاتی در عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برخوردارند؛ زیرا باید عدالت در این زمینه به خوبی رعایت گردد.

اظهار نظر کارشناس رسمی دادگستری ترافیک در خصوص تعیین نرخ تردد در محدوده ترافیک

توضیحات
نوشته شده توسط: Super User
بازدید: 1252

ترافیک یکی از معضلات مهم زندگی‌ شهرنشینی امروزی محسوب می‌شود که با گسترش بی‌رویه تولید خودروها، هر روز به مشکل بزرگ‌تری تبدیل می‌گردد. در گذشته مشکل ترافیک بیشتر مربوط به شهر تهران بود اما اخیراً کلان‌شهرهای دیگر کشورمان نظیر مشهد، کرج، شیراز، اصفهان، اهواز و حتی برخی از شهر‌های کوچک هم با مشکل ترافیک روبه‌رو هستند. در سال‌های قبل فرهنگ‌سازی درستی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی صورت نپذیرفته و نتیجه‌ی آن هم تشدید ترافیک است. البته ذکر این نکته را هم نباید فراموش کرد که اگر زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسبی برای وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود، توجه مردم به سمت این وسایل بیشتر خواهد شد و طبیعتاً میزان ترافیک در شهرها هم کاهش خواهد یافت.

راهکارهای گوناگونی برای مقابله با ترافیک وجود دارد و یکی از مهم‌ترین این راهکارها که توسط شهرداری و پلیس راهنمایی رانندگی اجرا می‌گردد، طرح ترافیک می‌باشد. با اجرای طرح ترافیک، رانندگان باید برای عبور و مرور نرخ تردد در محدوده ترافیک را پرداخت نمایند. در ابتدا طرح ترافیک به عنوان طرح زوج و فرد هم شناخته می‌شد و به این شکل بود که عبور و مرور در ساعات مشخصی برای خودروهای مشخص، ممنوع می‌گردید. با بالا رفتن آلودگی هوا، طرح زوج و فرد هم دیگر کارساز نبود و لذا مدیران تصمیم گرفتند تا طرح دیگری با عنوان طرح کنترل آلودگی هوا به اجرا در بیاید که شرایط متفاوتی از طرح زوج و فرد دارد.

به غیر از ترافیک، مسائل مهم دیگری هم در برنامه‌ریزی شهری همواره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که اگر سوالی در خصوص مباحث برنامه‌ریزی شهری داشتید، می‌توانید با کارشناس رسمی دادگستری رشته برنامه‌ریزی شهری در ارتباط باشید و پرسشتان را مطرح کنید.

 وقتی طرح ترافیک اجرا می‌شود، اظهار نظر در خصوص تعیین نرخ تردد در محدوده ترافیک بایستی توسط کارشناس رسمی دادگستری ترافیک صورت بگیرد. عوامل زیادی در تعیین نرخ تردد در محدوده ترافیک می‌تواند موثر باشد. اما یکی از مهم‌ترین پارامترها در تعین این نرخ، ساکن بودن یا نبودن در محدوده‌ی ترافیک است. چنانچه فردی منزلش در محدوده ترافیک باشد، بهای طرح ترافیک برای او نصف دیگران خواهد بود و علاوه بر این می‌توانند به صورت رایگان پیش از ساعت 8:30 صبح و بعد از 4:30 بعد از ظهر از منزلشان خارج و وارد شوند. با این حال تخفیف فوق صرفاً برای یک خودرو به ازای هر واحد مسکونی قابل اعمال است.

به غیر از موضوع سکونت در محدوده ترافیک، داشتن نوع معاینه فنی هم در برآورد تعیین نرخ تردد در محدوده ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا  معاینه فنی خودرویی را انجام نداده باشد، بایستی مقدار مبلغ بیشتری از نرخ تعیین شده در محدوده ترافیک پرداخت نماید و برعکس. یعنی میزان پرداختی نرخ فوق برای خودروهای دارای معاینه فنی نسبت به خودروهای بدون معاینه فنی کمتر است. همچنین داشتن معاینه فنی برتر در مقایسه با معاینه فنی عادی، کاهش نرخ بیشتری را در نرخ تردد در محدوده ترافیک به دنبال دارد. زیرا در معاینه فنی برتر تست آلایندگی خودرو به مراتب دقیق‌تر و با اعتبار بیشتری در مقایسه با معاینه فنی عادی انجام می‌شود. هزینه‌ی این دو نوع معاینه فنی باهم برابر است و صاحب خودرو صرفاً باید وقت بیشتری برای معاینه فنی برتر بگذارد اما در مقابل در پرداخت هزینه نرخ تردد در محدوده ترافیک بسیار صرفه‌جویی خواهد کرد.

به طور کلی موضوع تعیین نرخ تردد در محدوده ترافیک یک موضوع خاص محسوب می‌شود که برای دریافت اطلاعات و دانش بیشتر در مورد آن بایستی حتماً با یک کارشناس فهیم و ماهر در این زمینه صحبت نمود.

لازم به ذکر است که استثناهایی هم در مشخص کردن نرخ تردد در محدوده ترافیک وجود دارد، به گونه‌ای که افراد معلول و دارای بیماری‌های خاص از تخفیف حدود 90 درصدی در این نرخ برخوردار می‌شوند. علاوه بر این تاکسی‌ها و آژانس‌های دارای برچسب معتبر هم چنانچه 3 سند سفر در روز را به ثبت برسانند، حائز تخفیف ویژه‌ای می‌شوند که این موضوع برای وانت‌بار و خاورها هم صدق می‌کند در صورتی که بتوانند یک باربرگ در روز ثبت نمایند.

وقتی تردد در محدوده ترافیک صورت بگیرد، پیامکی به صاحب خودرو فرستاده خواهد شد که طی این پیامک از وی خواسته می‌شود ظرف مدت حداکثر دو ماه عوارض تعیین شده تردد در محدوده ترافیک را پرداخت نماید. حال اگر پرداخت از سوی آن شهروند صورت نپذیرد، هر ترددی که از جانب وی در محدوده ترافیک صورت بگیرد، با مبلغ 200 هزار ریال جریمه روبه رو خواهد بود.

باز هم باید به این نکته اشاره نمود که به‌دست اطلاعات بیشتر در خصوص تعیین نرخ تردد در محدوده ترافیک و عوامل تاثیرگذار بر روی آن، مستلزم مشورت و با کارشناس کاربلد است. چنانچه تمایل دارید اطلاعات و دانش بیشتری را در مورد برآورد نرخ تردد در محدوده ترافیک به دست بیاورید که برایتان راهگشا باشد، می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در این زمینه مشورت فرمایید.

بررسی تاثیر طرح ترافیک بر قیمت مسکن از سوی کارشناس رسمی دادگستری ترافیک

توضیحات
نوشته شده توسط: Super User
بازدید: 1905

این روزها با بالا رفتن تعداد خودروها، یکی از مشکلات معمول در کلان‌شهرها موضوع ترافیک است. روش‌های مختلفی برای مقابله و کاهش ترافیک وجود دارد. روش‌هایی مانند استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی که خوشبختانه در سالیان اخیر خیلی نسبت به قبل فراگیرتر شده و امروزه مردم زیادی را مشاهده می‌کنیم که وسایل نقلیه‌ی عمومی نظیر اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند. البته توسعه‌ی زیرساخت‌ها در دهه‌ی اخیر هم در این اتفاق نقش مهمی داشته است. با این وجود فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی هنوز آن‌طور که باید به خوبی ترویج نشده و عده‌ی زیادی حتی برای مسافت‌های خیلی کم هم از وسایل نقلیه‌ی شخصی استفاده می‌کنند که این موضوع باعث سنگین شدن ترافیک و هم آلودگی شدید هوا می‌گردد.

لازم به ذکر است که اگر راه‌ها ایرادات کمتری داشته باشند و ساختمان‌ها هم به صورت اصولی‌تر ساخته شوند، مشکل ترافیک به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. چناچه می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می‌توانید با کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان ما مشورت نمایید.

شهرداری‌ها به منظور سبک‌کردن ترافیک در سالیان اخیر برنامه‌ای را تحت عنوان طرح ترافیک به اجرا گذاشته است که در یک مدل آن در برخی از نقاط شهر در ساعات مشخصی ماشین‌هایی که شماره آخر پلاکشان زوج باشد در روزهای زوج و ماشین‌هایی که شماره آخر پلاکشان فرد باشد در روزهای فرد حق تردد در آن مناطق را دارند.

طرح ترافیک بر موارد مختلفی تأثیر می‌گذارد اما تأثیر طرح ترافیک بر قیمت مسکن، یک تأثیر کاهشی است زیرا اگر کسی بخواهد در محله‌هایی که در آنجا طرح ترافیک اجرا می‌شود، خانه خریداری یا اجاره کند بایستی خودروی خود در برخی از روزهای هفته در محله‌های پایین‌تر پارک نماید. البته اثر طرح ترافیک بر قیمت مسکن در محله‌های اصلی شهر بسیار بیشتر می‌باشد.

لذا می‌توانیم بگوییم که با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و رکود این بازار در طی سالیان اخیر، یکی از راهکارهای مورد اتخاذ از سوی شهرداری‌ها برای کاهش قیمت مسکن، اجرای طرح ترافیک در خیابان‌های اصلی و مهم شهر می‌باشد تا با این کار قیمت خانه‌ها با کاهش روبه‌رو شود و سر به فلک نکشد.

بنابراین اگر کسی قصد خرید یا اجاره خانه در این مناطق را داشته باشد، باید حتماً با یک کارشناس حرفه‌ای در این زمینه هم‌فکری و مشورت کند تا بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد. در ضمن باید به این نکته هم اشاره نمود که تأثیر طرح ترافیک بر قیمت مسکن صرفاً مربوط به مقوله خرید و فروش نیست، بلکه مبحث رهن و اجاره را هم در بر می‌گیرد. زیرا فرد اگر بخواهد خانه‌ای را در محدوده طرح ترافیک اجاره کند، صرفاً می‌تواند پیش از ساعت 8:30 صبح و بعد از ساعت 17:30 در آن محدود با خودرو حرکت کند و مابقی ساعات از چنین حقی محروم است. طبیعتاً چنین موضوعی تأثیر مهمی بر کاهش قیمت مسکن دارد که در مشورت با یک کارشناس متخصص بهتر می‌توان از آن اطلاعات کسب نمود.

 به طور کلی در حالی که عوامل مختلفی نظیر نوسان قیمت دلار، طلا و بازار بورس بر قیمت مسکن اثر افزایش می‌گذارد، اما اثرگذاری طرح ترافیک بر قیمت مسکن، یک اثر گذاری کاهشی است به گونه‌ای که اگر افراد منزلشان در خانه‌های محدوده طرح ترافیک باشد، بایستی این طرح را خریداری نمایند و اگر در خرید این طرح، بهترین تخفیف‌ها را هم دریافت نمایند، باز هم در مقابل تاثیر کاهشی طرح ترافیک بر قیمت مسکن در این مناطق ناچیز می‌باشد.

همان‌طور که بارها در طول متن هم اشاره کردیم دانستن اطلاعات بیشتر در مورد نتیجه طرح ترافیک بر قیمت مسکن مستلزم مشورت با یک کارشناس خبره و زبر دست است. لذا اگر پرسشی در این زمینه دارید و یا می‌خواهید در محدوده‌ی طرح ترافیک خانه‌ای اجاره یا خریداری کنید و نیاز به مشورت دارید، می‌توانید با  کارشناس رسمی دادگستری ترافیک صحبت کنید و از نظرات آن‌ها بهره بگیرید.

بررسی مقررات ترافیک و ارزیابی ارتباط آن با سوانح و حوادث از سوی کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک

توضیحات
نوشته شده توسط: Super User
بازدید: 1497

بررسی مقررات ترافیک و ارزیابی ارتباط آن با سوانح و حوادث از سوی کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک

مقررات ترافیکی ‌در راستای کاهش سوانح خیابانی در سطح شهر تاثیر بسزایی دارد. زمانی که در شهر ترافیک به وجود می آید مهم ترین عامل در کاهش سوانح خیابانی رعایت قوانین است. این قوانین برای عبور در شرایط ترافیک وضع شده اند. حرکت در ترافیک دقت بالایی می خواهد از آنجا که ترافیک به مسایل گوناگونی بستگی دارد لذا قوانینی که درباره ی ترافیک وضع می شود می تواند میزان سوانح خیابانی در سطح شهر را کاهش بدهد. از آنجایی که سوانح خیابانی می تواند به دلیل عدم رعایت قوانین ترافیکی رخ بدهد صرفا با وضع قوانین می توان مدیریت صحیحی در خصوص تردد ماشین ها و عابرین پیاده انجام داد. کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک در خصوص کاهش یا افزایش سوانح خیابانی سطح شهر می تواند با بررسی اطلاعات آماری قوانین ترافیکی را مورد ارزیابی قرار بدهد.

قوانین ترافیکی شامل بایدها و نبایدهایی است که شخص می تواند در هنگام برخورد با پدیده ترافیک آن ها را انجام بدهد. قوانین ترافیک به طور کلی پیرامون نحوه سرعت، نحوه توقف، نحوه حرکت در تقاطع ها و غیره صحبت می کند. قوانین ترافیکی راجع به حمل و نقل شهری شامل قوانین زیر است:

در خصوص پارک دوبل: پارک دوبل احتمال تصادف را افزایش می دهد. دنده عقب گرفتن در مراکز شلوغ به انجام پارک دوبل و یا ایست موقت در اماکن شلوغ هم سبب ترافیک و هم ایجاد حادثه می‌شود. در خصوص نحوه سرعت؛ سرعت بالا و سرعت کمتر از حد مجاز حادثه آفرین است.  توقف در تقاطع نیز باعث تصادف می شود. حال برای بررسی دقیق این قوانین می توان نسبت آنها را با سوانح خیابانی شهری سنجید. در این خصوص با کمک کارشناس رسمی مهندسی ترافیک می توان نسبت ارزیابی و چگونگی سوانح به تهیه گزارشات پرداخت.

برخی قوانین پیرامون مسئله ترافیک به صورت نا محسوس رعایت نمی شوند که می توان در راستای رعایت آنها کارهایی از قبیل قراردادن دوربین، اعمال جریمه و غیره انجام داد. رعایت قوانین و تقدم شمردن حقوق شهروندی جز مواردی است که باعث کاهش سوانح و حوادث می شود. همچنین می توان با تقدم شمردن حقوق شهروندی از بسیاری از جر و بحث ها و درگیری ها دوری نمود. با اینکه درصد سوانح و حوادث خیابانی شهری همه روزه در حال اتفاق افتادن هستند می توان با بررسی قوانین ترافیک و ارتباط آن با حوادث عوامل وقوع را به کمک کارشناس مهندسی ترافیک یافت.

بنابراین ترافیک به عنوان یک معضل مهم شهری می‌تواند عامل بروز سوانح شود هر چند ممکن است سوانح ناشی از ترافیک چندان خسارت جانی در پی نداشته باشد اما برخورد پی در پی خودرو‌ها با یکدیگر احتمالا خسارت مالی فراوانی خواهد داشت. خصوصا در مورادی که جاده‌ها به دلایل مختلفی چون بارندگی و مه شرایط مناسبی هم نداشته باشند. به همین دلیل هر چند دلایل دیگری را هم می‌توان در تصادفات متصور بود اما معمولا شلوغی و ترافیک بیش از حد بستر ساز چنین سوانحی در حین رانندگی است.

کارشناس دادگستری مهندسی ترافیک با استفاده از اطلاعات موجود از قبیل آرشیو فیلم های سوانح مربوط به حمل و نقل و پایگاه داده اطلاعات آماری و وضعیت قوانین می توانند نسبت به قوانین ترافیک و ارتباط ان با سوانح و حوادث اظهار نظر نماید.

ارزیابی میزان تاثیر طرح های جاده ای، فرودگاه ها و زیرساخت های ریلی بر کنترل ترافیک توسط کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک

توضیحات
نوشته شده توسط: Super User
بازدید: 1210

ارزیابی میزان تاثیر طرح های جاده ای، فرودگاه ها و زیرساخت های ریلی بر کنترل ترافیک توسط کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک

یکی دیگر از عواملی که بر کنترل ترافیک درو شهری و برون شهری تاثیر دارد طرح های جاده ای و فرودگاه ها و زیر ساخت های ریلی است. این طرح ها اغلب برای تردد مسیرهای پر رفت و آمد و پر ترافیک در نظر گرفته می شود. هر کدام از این طرح ها در موقعیت خاصی قابلیت اجرایی دارند. همانطور که در اغلب بزرگراه ها می توان با احداث زیرگذر و روگذر میزان ظرفیت ورودی و خروجی را افزایش داد می توان با احداث زیرساخت های ریلی از قبیل مترو و قطار عابرین پیاده را برای رفت و آمد هدایت کرد و از گسترش ترافیک به واسطه عابرین پیاده و خودروهای تک سرنشین جلوگیری کرد. برای کاهش ترافیک می توان از پوشش دادن محدوده زیادی برای تردد به وسیله زیرساخت های ریلی استفاده کرد. با توجه به این که این زیرساخت ها شامل احداث ریل و تونل و تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی و غیره می باشد نیاز به بودجه زیادی دارد. لذا قبل از اجرا نیاز به بررسی و شبیه سازی توسط کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک دارد. همچنین طرح های جاده ای که برای کاهش ترافیک اجرا می شود در سطح درون شهری و برون شهری می تواند نقش چشمگیری در کاهش ترافیک داشته باشد. لذا می توان پیش بینی کرد که با کاهش ترافیک در ساعات پر تردد، امکان حمل و نقل برای شهروندان آسان تر گردد.

چنانچه وضعیت ترافیک در قسمتی از جاده یا شهر به حداکثر ظرفیت ممکن برسد می توانند با در نظر گرفتن میزان بودجه و کارامدی اقدام به طراحی زیرساخت ریلی و یا فرودگاه نمایند. برای تعیین میزان بودجه مورد نیاز پیاده سازی ساختار های ریلی می توان از کارشناس دادگستری مهندسی ترافیک کمک خواست تا به بررسی قابلیت اجرایی آن بپردازد همچنین در خصوص طرح های فرودگاهی که به صورت برون شهری برای حمل و نقل سریع و آسان تر انجام می شود می توان به موقعیت و شرایط و میزان کارایی توجه نمود.

پیش از اجرای طرح جاده ای و فرودگاه ها و ساختار های ریلی چگونگی تاثیر ان برکاهش ترافیک مهم جلوه می کند. احداث فرودگاه می تواند تردد های برون شهری را افزایش دهد و در مسیرهایی جدا مسافران به عبور و مرور بپردازند. همچنین ساختار های ریلی تاثیر چشمگیری در کاهش ترافیک داردبه این صورت که باعث می شود مسافران درون شهری از طریق مترو عمده تردد های خود را انجام بدهند و تردد با ماشین های شخصی یا ایجاد سد معبر توسط آنها در خیابان ها بسیار کم شود. همچنین با اجرای طرح های جاده ای از قبیل طرح های کنترل ترافیک و یا طرح احداث زیرگذر و رو گذر، احداث کمربندی ها و بلوار ها و ایجاد جاده های یک طرفه می توان کمک های چشمگیری به کاهش ترافیک کرد. نحوه چگونگی تاثیر بر کاهش ترافیک از جمله روش های کارشناس رسمی مهندسی ترافیک است.

کارشناس مهندسی ترافیک در خصوص میزان تاثیر طرح های جاده ای و فرودگاه ها و زیرساخت های ریلی بر کاهش ترافیک درون شهری و برون شهری توسط بررسی میزان بودجه، قابلیت اجرایی و کارآمدی می تواند اظهار نظر نماید. و در صورت بروز اختلاف میان مشاوران و کارفرمایان و پیمانکاران در اجرای این پروژه‌ها کارشناس ترافیک نظر نهایی را در ارتباط با کاهش ترافیک خواهد داد. از میان این طرح‌ها طرح‌های ریلی و جاده‌ای اهمیت بسیار بیشتری در کنترل ترافیک دارند. از یک سو طرح‌های جاده‌ای مانند بزرگراه‌ها و احداث پل‌ها و نحوه طراحی خروجی‌ها می‌تواند تاثیر مستقیمی بر ترافیک داشته باشد حتی احداث این که این بزرگراه‌ها در کجای شهر می‌توانند ساخته شوند که ترافیک را بیشتر کنترل کند و با توجه به این که تقریبا بیشتر شهر‌‌های کشور در حال ساخت و یا برنامه ریزی ساخت مترو و قطار شهری هستند امید می‌رود با استفاده از کارشناسان ترافیک برنامه ریزی دقیق تری در این خصوص برای کنترل ترافیک صورت بگیرد.

 

  1. نظر کارشناس رسمی دادگستری مهندسي ترافیک در خصوص طرح های کنترل ترافیک
  2. اظهار نظر کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک در مورد طرح های ترافیکی و اختلافات نظرهای این حوزه
  3. کارشناس رسمی دادگستری مهندسي ترافيك و بررسي تاثيرات ساخت گذرگاه ها و عابرپياده و مكان هاي دوچرخه سواري در كنترل ترافيک
  4. صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک
  • 1
  • 2
  • کارشناس رسمی دادگستری
    • بررسی عوامل موثر در تعیین عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و تاثیر آن بر تصادفات از سوی کارشناس رسمی دادگستری ترافیک
    • اظهار نظر کارشناس رسمی دادگستری ترافیک در خصوص تعیین نرخ تردد در محدوده ترافیک
    • بررسی تاثیر طرح ترافیک بر قیمت مسکن از سوی کارشناس رسمی دادگستری ترافیک
    • بررسی مقررات ترافیک و ارزیابی ارتباط آن با سوانح و حوادث از سوی کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک
    • ارزیابی میزان تاثیر طرح های جاده ای، فرودگاه ها و زیرساخت های ریلی بر کنترل ترافیک توسط کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک
    • نظر کارشناس رسمی دادگستری مهندسي ترافیک در خصوص طرح های کنترل ترافیک
    • اظهار نظر کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک در مورد طرح های ترافیکی و اختلافات نظرهای این حوزه
    • کارشناس رسمی دادگستری مهندسي ترافيك و بررسي تاثيرات ساخت گذرگاه ها و عابرپياده و مكان هاي دوچرخه سواري در كنترل ترافيک
    • صلاحیت‌های کارشناس رسمی دادگستری مهندسی ترافیک
  • کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک
  • نقشه سایت
  • کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک

 تلفن :  ۲۲۲۵۸۶۳۰ و ۲۲۲۵۸۶۳۸

تهران، بلوار میرداماد، برج رز، شماره ۱۱۴

کارشناس رسمی دادگستری 

استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع آن مجاز است 

facebook Gmail Instagram linkedin telegram twitter whatsapp youtube